Бургазлии ще летят с пътнически дрон
В следващите няколко години община Бургас, авиобизнеса и летището ще изградят необходимите условия в Бургас да полетят първите пътнически дронове у нас.
Бургас може да стане първия български град с летящи таксита, които да свързват курортите по Черноморието. Проектът предвижда използването на пътнически дронове за бърз и екологичен транспорт. Очаква се летящите таксита да се използват и за превоз на туристи от круизните кораби, които акостират в Бургас. Това обяви председателят на Асоциацията на българската авиационна индустрия (АБАИ) Тодор Иванджиков по време на дискусионен форум "Бранд България - гостоприемство в четири сезона с фокус здравен, делови и развлекателен туризъм", организиран по повод 35-годишнината на катедра "Икономика на туризма" в УНСС. По думите му, община Бургас, авиобизнеса и летището полагат сериозни усилия, за да направят въздушните пътувания реалност в следващите няколко години. “В момента работни групи от експерти и представители на Министерството на транспорта подготвят необходимата нормативна уредба. До края на годината трябва да сме готови с регулациите, след това очакваме официалното сертифициране от Европейската централа, така че през 2026 година ще сме готови и в България“, смята Тодор Иванджиков.
В Близкия изток и Европа вече се работи по внедряването на този вид транспорт. В Дубай картографират въздушните коридори, като планират пускането на летящи таксита през 2026 г. В Париж планират да въведат летящи пътнически дронове още тази година. Тези иновативни транспортни средства ще предложат бърз и ефективен начин за придвижване из града, като част от усилията на френската столица да подобри градската мобилност и да намали задръстванията. Изграждането на самата инфраструктура не е сложно, тъй като верти портовете - площадките за излитане и кацане на пътническите дронове, наподобяват хеликоптерните площадки.
Според Иванджиков, ако се направи реклама на България с траките, тяхната история и съкровища, това ще предизвика бум сред азиатците. Той отбеляза нуждата от инвестиции в маркетинг на България и изготвянето на националния ни бранд, както и необходимостта от промотиране на страната пред платежоспособни туристи. „Трябва да се инвестира в бранд България, защото навсякъде виждаме само Гърция и Турция“, каза Иванджиков.
Коментари